include('poczatek.php'); ?>
1. Czy można wypożyczyć książki bez karty?
Nie. Do wypożyczenia książek, czasopism i innych materiałów bibliotecznych konieczna jest karta biblioteczna.
2. Czy można oddać książki bez karty?
Tak. W przypadku zwracania książek karta nie jest konieczna.
3. Czy książki może oddać inna osoba, niż ta, która je wypożyczyła?
Tak. Zwrotu książek nie musi dokonywać osobiście właściciel konta.
4. W jakim przypadku nie można przedłużyć terminu zwrotu książki?
Przedłużenie terminu zwrotu książek (prolongata) jest możliwe jeśli termin zwrotu nie został przekroczony i jeżeli na daną pozycję nie ma rezerwacji. Jeśli termin zwrotu książki już minął prolongowanie książki nie jest możliwe.
5. Jaka jest wysokość kary za przetrzymanie książki?
Program automatycznie nalicza kary za przetrzymane książki. Za każdy dzień przetrzymania naliczana jest kara w wysokości 10 groszy. Kara zaokrąglana jest do pełnych złotych.
6. Zgubiłem kartę biblioteczną - co muszę zrobić?
W przypadku zgubienia karty bibliotecznej należy bezzwłocznie skontaktować się (osobiście lub telefonicznie) z biblioteką. Zablokowanie zgubionej karty zapobiegnie wypożyczeniu przez inną osobę na Państwa konto książek bądź innych materiałów bibliotecznych.
7. Jestem zapisany w Filii, co zrobić aby móc wypożyczyć książki w
wypożyczalni na innej Filii?
Karta, którą otrzymaliście Państwo w jednej z placówek Biblioteki
(np. w Filii ) uprawnia do korzystania ze wszystkich pozostałych placówek bez żadnych formalności.
8. Czy książkę wypożyczoną w jednej placówce można zwrócić w innej?
Nie. Książkę można zwrócić tylko w tej placówce, w której została wypożyczona.
9. Czy każdą książkę można zarezerwować?
Zarezerwować można tylko te książki, które są wypożyczone. Nie ma możliwości rezerwowania książek, które stoją na półce.
Czytelnik może zarezerwować maksymalnie 5 pozycji.
Aktywacji dokonuje czytelnik osobiście, logując się przez Internet na swoje konto biblioteczne i wpisując w odpowiednią rubrykę swój adres e-mail.
Aby zalogować się na swoje konto konieczne jest posiadanie aktywnej karty bibliotecznej (wydawanej w bibliotece). Na karcie widnieją dwie liczby: sześciocyfrowy NUMER i dziewięciocyfrowy PIN. W celu zalogowania się na swoje konto należy w zakładce TWOJE KONTO wpisać NUMER i PIN we wskazane miejsca.
W powiadomieniu o rezerwacji (sms lub e-mail) podany jest termin (data dzienna), do którego najpóźniej należy odebrać książkę. Po tym terminie rezerwacja przepada.